Sladko-trpká radosť Rosinu z Le Mans

53797181495_d45e116f7c_o
Foto: Micanek Motosport Powered by Buggyra

Skvelé skúsenosti „predskokana“ legendárnych pretekov 24h v Le Mans Štofimu Rosinovi už nikto nevezme. Nebyť zrušenia druhých pretekov, pre problémy s pneumatikami, mohlo byť cenných kilometrov ešte viac.


Foto: Micanek Motosport Powered by Buggyra

Pre celú komunitu štartového poľa európskej série Lamborghini Super Trofeo bol týždeň v Le Mans dlho očakávanou udalosťou, ktorú právom všetci vnímame ako jeden z vrcholov sezóny. Veď byť súčasťou víkendu jedných z najslávnejších pretekov histórie sa neprihodí „každý deň“. Veľmi poctivo sa na tieto preteky pripravoval aj český tím Micanek Motosport Powered by Buggyra, vo farbách ktorého Slovák Štefan Rosina absolvuje aktuálnu sezónu s vozidlom Lamborghini Huracan. 


Foto: Micanek Motosport Powered by Buggyra

„Do Le Mans sme prichádzali ako lídri priebežného poradia v našej kategórii (ProAm) a urobili sme všetko preto, aby sme si postavenie udržali,“ vraví Rosina. „Jediný tréning a následná kvalifikácia nám len potvrdili, aký mimoriadne náročný je okruh de la Sarthe. Napriek problémom s pneumatikami sa mi však v kvalifikácii podarilo vyjazdiť veľmi pekný čas. Žiaľ, škrtli mi ho pre prekročenie traťových limitov a na ďalší pokus už neostával čas. Do prvých pretekov sme tak vyrážali zo stredu štartového poľa.“


Foto: Micanek Motosport Powered by Buggyra

Slovenský pretekár absolvoval prvý stint a veľmi kvalitným výkonom sa dokázal „prerezať“ cez husté štartové pole o viac, ako desať miest. Štofi sa v kategórii postupne posunul už na dosah pódia, keď odovzdával pozíciu Bronislavovi Formánkovi. Hustota premávky v boxovej uličke však slovensko-českú pripravila o mnoho cenných sekúnd a Formánek sa v poradí znova prepadol o pár miest, ktorú musel dobiehať. Nakoniec sa dokázal pretlačiť na piate miesto v kategórii ProAm, no to znamenalo stratu priebežného vedenia v sérii (prepad na druhé miesto).   


Foto: Micanek Motosport Powered by Buggyra

Reparát, na ktorý sa všetci sústredili, sa mal konať v sobotňajších druhých pretekoch víkendu Lamborghini Super Trofeo Europe. Už v piatok sa však riešili problémy pneumatík Hancock, ktoré ovplyvnili aj výsledky českého tímu v prvých pretekoch. Pre rýchlu degradáciu a množstvo defektov český tím Micanek Motosport Powered by Buggyra volil kompromisnejšie nastavenie a posádka poctivo rešpektovala aj obmedzene maximálne rýchlosti na rovinkách. To však zjavne nerešpektovali všetci. Sobotňajšie preteky mali byť najprv skrátené, no v noci pred štartom prišla správa, že sú úplne zrušené! To nikoho nepotešilo. Priamy štart „predskokana“ legendárnych pretekov bol prestížnou a očakávanou záležitosťou, do ktorej bola investovaná energia a prostriedky.  


Foto: Micanek Motosport Powered by Buggyra

„Žiaľ, takéto veci sa stávajú,“ hodnotí Štofi Rosina. „Je pre nás sklamaním, že sme nemohli vyštartovať do druhých pretekov, ale všetci chápeme, že bezpečnosť je na prvom mieste. Na druhej strane, bolo úžasné byť súčasťou 24-hodinových pretekov v Le Mans a zažiť si tú skvelú atmosféru na vlastnej koži. Ďakujem celému tímu Micanek Motosport Powered by Buggyra, a Jirkovi Mičánkovi zvlášť, čo pre tento štart urobil. Tento zážitok nám už nikto nevezme. Teraz je však čas hľadieť dopredu a pripraviť sa čo najlepšie na ďalšie preteky.“ 


Foto: Micanek Motosport Powered by Buggyra

Po troch spoločných víkendoch s Majstrovstvami sveta vytrvalostných špeciálov (WEC) sa séria Lamborghini Super Trofeo Europe pôjde najbližšie ako súčasť víkendu najväčšej GT série na svete, Fanatec GT World Challenge Europe. Séria sa tak vráti k svojmu osvedčenému formátu tréningov v piatok, ktoré budú v sobotu dopĺňať kvalifikácia a prvé preteky. V nedeľu 28. júla sa víkend zavŕši druhým závodom.

Ľuboš Kašický

Spolupracujeme