V chorvátskej Malačke sa zišla európska špička
Nútená prestávka, ktorú spôsobilo všadeprítomné vírusové ochorenie, sa konečne skončila. Množstvo podujatí bolo zrušených, ešte väčšie však preložených. V konečnom dôsledku to znamená, že sezóna 2020 bude omnoho náročnejšia, ako tie predchádzajúce. Natrieskaný kalendár nedá vydýchnuť ani na chvíľu.
Prvým, úspešne „odfajkntým“ podujatím pre bratislavský AMBRUZ Racing bolo 23. NAGRADA MALAČKE Sv. Dujam 2020 v Chorvátsku, ktoré bolo zaradené do kalendára FIA CEZ Hill Climb Championship. Dni 11. a 12. júl nepatril dovolenkovaniu, ale pretekaniu. Nádherné prostredie a výborne pripravenú trať využila takmer celá európska kopcová špička. Na štartovej listine nechýbali ani niekoľkonásobní majstri Európy Simone Fagiolli a Christian Merli. Veľký otáznik sa vznášal nad tým, akým spôsobom ovplyvnilo „ničnerobenie“ pripravenosť tímov. Vlastne ono to „ničnerobenie“ nikdy nebolo, lebo ak sa nesúťaží, prebieha príprava. Nahradiť súťažné kilometre je však nemožné.
Výsledky ukázali, že tvrdá príprava AMBRUZ Racing sa oplatila. Poďme pekne po poriadku. Ambruzovci vyslali do Chorvátska hneď tri súťažné posádky, ktoré boli pripravené bojovať s časom na 4100 metrov dlhej trati s prevýšením viac ako 210 metrov. Najväčšie nádeje sa vkladali do Petra Ambruza a jeho Mitsubishi Lancer Evolution IX. Už prvý tréning naznačoval, že Peter môže siahať na najvyššie priečky. A tak sa aj stalo. Peter Ambruz vybojoval prvenstvo v Divízii 1 FIA CEZ HCC, rovnako tak prvé miesto v skupine N. V silnej konkurencii sa nestratil ani v absolútnom hodnotení so 16-tym najrýchlejším súčtom dvoch súťažných jázd.
Anka Ambruz sa so svojou Hondou Civic TypeR tiež nenechala zahanbiť. Zaradila sa medzi najrýchlejšie ženy podujatia a aj napriek drobným problémom sa jej podarilo vybojovať 14. miesto celkového hodnotenia skupiny N. Dôležitejšie ako výsledok sú však skúsenosti a súťažné kilometre, ktorých je s týmto vozidlom ešte stále málo.
Trojicu úspešných „Ambruzovcov“ uzatvára Peter Kacvinský. 13. miesto celkového poradia v N-kách síce úplne nezodpovedalo očakávaniam, ale aj napriek tomu odchádzal Peter z Chorvátska v dobrej nálade. „Ukázali sa veci, na ktorých je ešte potrebné zapracovať. Inak, ako na kopci, sa na tieto drobnosti nedá prísť. Som veľmi rád, že som si mohol po tak dlhom čase sadnúť do sedačky a bojovať.“
Peter Ambruz: „Na začiatok dobré. Teším sa zo svojho úspechu, ale rovnako aj z výsledkov členov AMBRUZ Racing. Vieme, v ktorých oblastiach musíme zapracovať a to je hlavné. Inak by sme sa nevedeli posúvať vpred. Ďakujem všetkým fanúšikom za podporu a partnerom tímu za to, že s nami ostali aj v týchto, nie práve najlepších časoch.“
Peter Baran